Felhős (SaaS), földi (on-premise) vagy hibrid megoldást válasszunk?
Mik is ezek a megoldások?
Saas
A SaaS (Software as a Service) egy szoftverszolgáltatási módszer, melynek lényege, hogy az adott alkalmazás használatát bérelhetjük a szolgáltatótól. Az infrastruktúra, a szoftverek, az appok és az app adatok is a szolgáltató adatközpontjában találhatók. A felhőszolgáltató felelős az hardvereszközök karbantartásáról, illetve a megfelelő elérhetőség és biztonság biztosításáról is, míg nekünk a meghatározott havi költségek mellett nincs egyéb felmerülő költségünk és felelősségünk.
On-premise
A földi megoldás az ERP rendszerek bevezetésének és használatának hagyományos módja. Ebben az esetben a szoftvert kell megvásárolnunk és mi felelünk a telepítéséért, frissítésekért, tulajdonosi, fenntartási és karbantartási költségekért, beleértve a szoftver és hardver költségeket.
Hibrid
A hibrid megoldásnál jól érezzük, hogy az előbbiekben említett felhős, illetve földi megoldás keveredik. A Business Central segítségével, a felhőben való regisztrálás után, lehetőségünk van arra, hogy az általunk választott hardverhez helyileg telepítsük a szolgáltatást. A rendszer saját hardveren való futtatásával párhuzamosan a felhőben is létrejönnek az adataink, így ha a későbbiekben esetleg a teljesen felhős megoldás mellett döntünk, nagyon egyszerűen megtörténhet a váltás.
Lássuk az egyes megoldások előnyeit!
Saas:
- A bevezetési és fenntartási költségek minimálisak.
- Az évi automatikus két frissítéssel mindig naprakész rendszerrel dolgozhatunk.
- A Microsoft információ- és adatbiztonságát élvezhetjük.
- Bárhonnan és bármilyen eszközről elérhetjük a rendszert.
On-premise:
- Teljes körű irányításunk lehet a rendszer felett.
- A frissítéseket tudjuk kontrollálni.
- Meglévő szervereinket, erőforrásainkat kihasználhatjuk.
Hibrid:
- Microsoft támogatást kaphatunk, az esetleges problémák felmerülésekor.
- Biztosított számunkra az adatokhoz való hozzáférés.
- A Microsoft biztonsági szolgáltatásait is ki tudjuk használni.
Melyik a legjobb választás számomra?
Ebben a kérdéskörben elsősorban a meglévő rendszereinket, illetve az igényeinek kell felmérnünk. Természetesen tisztában vagyunk azzal, hogy vannak olyan helyzetben lévő vállalatok, amelyek nem élhetnek a választás lehetőségével, viszont mi most azokhoz szólnánk, akik választhatnak és ebben útmutatásra lenne szükségük. Az alábbi kérdésekkel a legfontosabb szempontokat tudnánk lefedni:
Mennyi egyedi fejlesztést igényel a vállalat?
Alapvetően azon vállalatoknak ajánlanánk a felhős megoldást, akik viszonylag kevesebb egyedi fejlesztéssel szeretnék a rendszert kiegészíteni, hiszen a felhős Business Central évente kétszer is automatikusan frissül, mely során az egyéni fejlesztések kezelésére szükség van.
Van már saját szervere vagy Azure előfizetése a vállalatnak?
Ha már vannak a vállalatnak meglévő erőforrásai akkor érdemes ezeket kihasználni a földi vagy hibrid megoldással.
A legalacsonyabb költségű megoldás érdekel!
Összességében a teljes bevezetési és fenntartási költség sokkal alacsonyabb a Business Central felhőalapú verziójával, így ha a legfontosabb szempontunk a költségminimalizálás akkor érdemes a felhős rendszer bevezetése mellett dönteni. A licenszeléssel és az árazással kapcsolatban egy másik posztunkban írunk majd, így mindenképpen érdemes a bejegyzéseinket követni.
Segítségre van szükséged a választásban? Mi segítünk!
A fentebb említett szempontok mellett a vállalat egyedi felépítése és működése befolyásolhatja a választást, de csapatunk segíthet minden tényező figyelmebevételével az optimális döntés meghozásában. Keress minket bizalommal az alábbi elérhetőségen: