Műsoron a CRM az Operában

A XXI. században nemcsak elsődlegessé vált az ügyfélközpontú működés és értékesítés, hanem komplexebb karaktert is kapott a minőségi ügyfélkezelés. A megújult szempontrendszereket alkalmazva és a vállalatok sajátosságait figyelembe véve tartható meg a lojális ügyfélkör. A visszatérő, megbízható vásárlók a legfontosabbak a cégek számára, az ügyfeleknek pedig a bizalom légkörének megléte, érezniük kell, hogy értéket és törődést kapnak ott, ahol pénzt költenek.
A Grepton 2021 őszén kezdte meg a közös munkát a Magyar Állami Operaházzal, ahol már évek óta a tervek között szerepelt egy ügyfélközpontú CRM rendszer kiépítése. Az intézmény célja a CRM bevezetésével egyrészt az ügyfélélmény javítása volt, valamint az OPERA mint prémium brand pozicionálása, az érzelmi kötődés kialakításával összekapcsolva.

Az OPERA repertoárja az utóbbi időben különösen sokszínűvé vált, számos családi program és kísérőrendezvény színesíti a klasszikus és kortárs opera- és balettprodukciókat. Ehhez hozzájárult, hogy csaknem hétéves tervezést és kivitelezést követően, a koronavírus-járvány következtében több mint két és fél éves próbaüzem után, 2021. október 25-én ünnepélyes keretek között hivatalosan is átadták a Magyar Állami Operaház Eiffel Műhelyházát.  Az OPERA európai viszonylatban is egyedülálló, műhely-, raktár, próba-, látogató- és képzési központja az opera- és balettelőadások mellett több új kamarasorozatot is indított gyermekek és felnőttek számára. A portfólió szélesedésének köszönhetően az elkötelezett opera- és balettrajongók mellett megjelentek újabb potenciális vásárlók, ezért is kiemelt jelentőségű, hogy a jegyvásárlóik minél nagyobb számban váljanak bérletesekké.
@photo by Nagy Attila

Ehhez a célhoz elengedhetetlen az ügyfélkezelés szempontjából is intenzívebb stratégiai jelenlét, amivel az OPERA el tudja érni az új potenciális célcsoportjait is.

 

A COVID hatása miatt különösen fontos lett az online csatornák további erősítése, és az aktív, személyre szabott kommunikáció a vásárlókkal.

 

Az említett üzleti igényekre a Grepton munkatársai egy célirányos marketingszoftverrel készülnek, amely támogatja az OPERA jelenleg is kiterjedt és integrált marketingtevékenységét. Ezt a professzionális munkát kiegészítve, lehetőség nyílik majd egy egységes ügyféladatbázis kiépítésére, ami az alapja lesz egy új, célirányos ügyfélkommunikációnak, és egy komplexebb kiszolgálásnak. A hírlevélfeliratkozók, valamint jegy- és bérletvásárlók azt érezhetik majd, hogy még inkább személyre szabott tartalmakat kapnak e-mailben az OPERÁ-tól.  

 

További cél az ügyfél elégedettség növelésére a hűségprogram kidolgozása és egy célirányos, mobilapplikáció elkészítése, amelyben az OPERA vásárlói láthatják a saját adataikat, állíthatják a preferenciáikat, láthatják a számukra érdekes tartalmakat, valamint a hűségprogramon belüli pontjaikat. 

A projekt a DAX segítségével valósult meg.