CRM megtérülés üzleti szempontból

Milyen is lehet az élet CRM-el? Aki még nem használja, annak csak elképzelései lehetnek róla. Talán hallotta ismerőseitől, talán tapasztalta is korábbi munkahelyein, de nehéz lenne változtatni a mostani szokásokon. Összegyűjtjük most, hogy milyen üzleti előnyökkel jár CRM használata.

Átlátható ügyfélnyilvántartás egy helyen

CRM nélkül az ügyfelek adatai, kontaktok, telefonszámok elszórtan vannak telefonban, emailben, excelben, papíron, stb. Jó esetben az értékesítők elérik ezeket, de a csapatmunkát nem támogatja, ha egy ügyfélnél közösen kell ügyeket intézni, információhoz jutni.

A CRM bevezetés után egy hatalmas előny, hogy az ügyfelekkel kapcsolatos részletek elérhetővé válnak a csapat számára, így nem kell ezeket az információkat keresgetni.

Előzmények és átlátható feladatok 

Ha már az ügyfelekkel kapcsolatos alap információk megvannak egy helyen, a következő lépés az, hogy a velük kapcsolatos történéseket, feladatokat, találkozókat rögzíteni tudjuk. Ezzel építjük az ügyfélhez kapcsolódó előzményeket, így segítve a közvetlenebb kommunikációt az ügyféllel. Az értékesítőnek is magabiztosságot tud adni az, hogy tud hivatkozni egy-egy beszélgetés során a korábbi eseményekre. Az ügyfélnek pedig olyan érzése lesz, hogy figyelnek rá.

A határidős feladatok rögzítése is nagy előnnyel jár. A CRM felületen (és az Outlookban is) láthatóvá válnak a feladatok, és a Microsoft gyári integrációk segítségével emlékeztetőket is küld a rendszer, ha esedékes feladat van.

Csapatmunka támogatás, hatékonyság növelés

Az eddig említett előnyök következménye, hogy teljes csapat számára egy strukturált eszköz ad támogatást, ami által egyértelműbbé és átláthatóbbá válnak a belső folyamatok is. A közös platformmal hatékonyabban tudnak egyénenként is ügyfélkezelést végezni, és csapatban is.

Azzal, hogy rendszerben strukturált adatok gyűlnek, egy egyszerű szűréssel gyorsan hozzájuthatnak a felhasználók olyan információkhoz, amikre aktuálisan kíváncsiak. Pl: milyen ügyfeleim vannak Pest megyében? Vagy milyen lehetőségeimet kéne ebben a hónapban zárni? Ezzel az egész értékesítés célirányosabbá válhat.

Automatizálás

Vannak olyan feladatok, amelyeket az értékesítőknek rendszeresen el kell végezniük. Ezeket egy jól meghatározott szabály alapján be lehet automatizálni a CRM-ben, így egészen biztosan nem fog elfelejtődni ez a lépés. Ez nagy segítség lehet a felhasználók számára, nem kell észben tartaniuk ezeket az ismétlődő feladatokat.

Vezetői előnyök

Egy vezető számára az eddig felsoroltakon kívül újabb előny, hogy teljes rálátást ad a csapata munkájára. Ha egyértelműen meghatározott a CRM használatának menete, tisztán látni fogja a rendszerből, hogy megtettek-e mindent az értékesítők, hogy hozzák az eredményeket. Pl.: Találkozók száma, érdeklődők, lehetőségek száma megfelelő?

A fenti pontokat áttekintve egyértelműen látható, hogy a CRM használata többek között átlátható ügyfélnyilvántartással, feladatok követhetőségével, a csapatmunka támogatásával és automatizálás révén biztosítja, hogy a vállalatok strukturált eszközzel rendelkezzenek.

CRM PRO termékünk egyértelműen kisvállalatok számára nyújt mindennapi segítséget a fenti folyamatok optimalizálásában, a vezetőség számára pedig teljes rálátást nyújt a csapat teljesítményére. Mindezt „dobozos” formában nagyvállalati szintű tudással, gyors bevezetéssel.

Számolja ki Ön is kalkulátorunkkal, hogy mennyire támogatná a CRM PRO bevezetésével szervezetét.

További információk: https://dax.grepton.hu/crm-pro/

Garda Katalin

CRM üzletágvezető​
Mobil: +36 30 570 4040
E-mail: [email protected]

Kapcsolódó cikkek