Hasznos tudnivalók a Business Central licencelésről
Ahhoz, hogy rendszert használatba vehessük, szükségünk lesz a megfelelő licencek kiválasztására, továbbá el kell döntenünk, hogy megvásároljuk a Business Central licencünk, vagy bérleti konstrukcióban működtetjük a rendszerünk.


Most pedig segítünk dönteni, melyik a számodra megfelelő Business Central licenc.
Mit kell tudnom a különböző licencelési konstrukciókról?
Örökös, azaz megvásárolt licenc:
Az örökös licenc megvásárlásával időszakosan jelentkező költségek helyett egy nagyobb összegű beruházás történik. Ebben az esetben évente szoftverkövetési díjat vagyunk kötelesek fizetni, ezáltal hozzáférhetünk az ERP legfrissebb verziójához, javításaihoz. Fontos, hogy az első éves szoftverkövetést a licenc megvásárlásának pillanatában szükséges megfizetni. Az örökös konstruckió SaaS és hibrid verzióban már nem elérhető, így csak azoknak a felhasználóknak ajánljuk, akik földi infrastruktúrát üzemeltetnek.
Előfizetéses konstrukció:
A D365 Business Central esetében lehetőség van éves, de akár havi előfizetésre is. A felhasználók száma bármikor skálázható, ezáltal rugalmasan igazodik a cég növekedéséhez. Amennyiben éves elkötelezettséget vállalunk, a havidíjas konstrukcióhoz képest kedvezményes áron kapjuk a rendszert. Ebben az időszakban a licencek számát lemondani nem, de bővíteni bármikor tudjuk. Mondanunk sem kell, hogy ügyfeleink körében ez a licencelési forma a legkedveltebb.
Milyen felhasználó típusok léteznek a Business Centralban?
A licencelési forma kiválasztását követően, arról kell döntést hoznunk, , hogy a Business Central mely alapvető moduljaihoz szeretnénk hozzáférni. A teljeskörű nevesített felhasználóból (full user) két licence közül választhatunk, amelyek az alábbi modulokat tartalmazzák:
Essential
- CRM
- Értékesítés
- Beszerzés
- Készlet- és raktárkezelés
- Projektkezelés
- HR
- Pénzügy
Premium
- Az Essential licencben említett modulok
- Gyártás
- Szervizkezelés
A fentieken kívül lehetőségünk van limitált (team member) jogokkal rendelkező nevesített felhasználói licencek megvásárlására is. Ezt olyan felhasználóknak javasoljuk, akik elsősorban csak betekintést szeretnének nyerni a rendszerbe, számlákat hagynának jóvá, de semmiképp nem végeznének könyvelési, vagy készlettranzakciós feladatokat.
Különböző eszközök (pl. PDA olvasó) licencelésére is van lehetőség, amelyhez kizárólag device licenc vásárolható. Ezen eszközöket egyszerre több felhasználó is használhatja.
Melyiket válasszam?
A DAX Consulting Kft. több mint 10 éves tapasztalattal és rengeteg sikeres Business Cenral bevezetéssel a háta mögött készséggel áll rendelkezésre a sikeres rendszer bevezetés érdekében!
A mai világunkban elengedhetetlenné vált az ügyfelek megfelelő kiszolgálása, proaktív gondozása, és az ügyfélélmény növelése.
A CRM nem csak az ügyfélélmény javításában, és az ügyfelek hatékony kiszolgálásában nyújt segítséget, hanem növeli a vásárlói elkötelezettséget, hatékonyabbá teheti a belső folyamatokat, a csapatmunkát erősítheti. Hogyan valósítható meg mindez?
CRM üzletágunk vezetője, Garda Kata foglalja össze a CRM rendszerekkel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat és gyakorlati tanácsokat.
Cégcsoportunk hosszú évek óta foglalkozik a Microsoft Dynamics termékcsaláddal. A termékcsaládon belül egyre nagyobb figyelmet kap partnereink részéről a Microsoft ügyfélkapcsolat-kezelő rendszere, a Dynamics 365 CRM.
A XXI. században nemcsak elsődlegessé vált az ügyfélközpontú működés és értékesítés, hanem komplexebb karaktert is kapott a minőségi ügyfélkezelés. A megújult szempontrendszereket alkalmazva és a vállalatok sajátosságait figyelembe véve tartható meg a lojális ügyfélkör. A visszatérő, megbízható vásárlók a legfontosabbak a cégek számára, az ügyfeleknek pedig a bizalom légkörének megléte, érezniük kell, hogy értéket és törődést kapnak ott, ahol pénzt költenek.